Ledsen....



Nu gör jag något som jag aldrig har tänkt att jag ska göra,
blogga från jobbet på arbetstid.
Men min dag började inte på det bästa sättet.

I morse när jag vaknade så var jag jätte trött.
Min mask hade läckt hela natten... det stog det på displayen.
Sen sover jag dåligt pga värken.
Tänkte sms:a till min chef att jag blir hemma, men jag
kunde inte hans mobilnummer. ( klockan var strax före
05.30 ). Så jag tänkte att jag biter i hop ännu en dag
och pressar mig själv.

Kommer till jobbet som en zombie.
Säger god morgon till chefen som sitter i sitt kontor.
Jag stannar även till där och undrar vart hans ska,
eftersom han hade skjorta och en en fin gardigan på sig.
( Har aldrig sett honom i det ).
Jag tänkte att nu är det något stort på gång.
Han sa att han skulle på ett möte i Borlänge.
Jaha, tänkte jag.... och undrade vad det var för speciellt möte då.
Fackligt sa han. Jaha, tänkte jag igen.....
Sen kom BOMBEN!!!!!
Han sa att han skulle sluta som chef här i Ludvika.
I månadsskifte redan!!!!!
Jag fattade ingenting..... jag blev helt chockad ju....
Vadå sluta?!?!?!? Det har man ju inte hört något om förut.
Anledningen till det är att allt har gått så fort.
Övrig personal här fick redan på det i går eftermiddag.
Det blev en lika stor chock för dom med.

Jag tycker det är jätte synd att Markku ska sluta här.
Han är den bästa chef som jag har haft i hela min arbetskarriär.
Snäll, omtänksam, rättvis, bestämd, god lyssnare, stöttar och peppar
folk, trevlig, positiv, rolig osv.... osv.... osv.....
Så jag blev ledsen av beskedet han gav mig i morse.
Jag satt och kämpade mot gråten inne hos honom.
Men sen gick jag ut och rökte och släppte på trycket.
Jag är väl också lite extra känslig just nu... när man
är så trött och har denna j-vla värk.
Men ändå.... jag är ledsen för att Markku ska sluta.
Men jag unnar honom det nya jobbet... för han är
så duktig och har en sån stor kompetens i mycket.
Men just nu vill jag vara egoistisk.... och tänka bara på
mig själv ... att jag kommer att förlora en BRA
arbetskamrat och chef..... snyft.

Nä, nu måste jag börja att jobba......
Har inte gjort så mycket ännu... har mest pratat med
övrig personal om våran chef osv.......

SUCK!!!!!


Kommentarer
Postat av: Fia

Men vad tråkigt! :(

2008-11-21 @ 00:08:58
URL: http://heavenlyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0