Soppa....


(Bild från internet)


Jag är så mätt och belåten.
Jag har ätit hemgjord soppa, för ett tag sen.
Mmmm... det är ju så gott!!!
I dag gjorde jag soppa på morötter, palsternacka,
vitkål, purjolök, potatis och fläsk-och nötkött ( finsk
konservburk med kött ).
Jag brukar göra lite olika varje gång.
Jag gjorde en stor kastrull, så att vi även kan äta
soppa till kvällsmat.. den som vill då.
Skönt att slippa kocka igen...

I går var jag ledig från jobbet och gjorde
ingenting.... sov till och från hela förmiddagen.
Men jag var lika trött för det resten av dagen.
Mot kvällningen när Mattias var på Berga Kul, så
var vi andra till brorsan och hans familj.
Molly låg och sov, men Nellie var vaken och alert.
Hon dök på Johanna direkt och ville leka... hahhaaa.

I går kväll, fästän det var fredag, så gick jag och la mig
först av ALLA!!!! Det händer inte ofta... ja, nästan aldrig.
Men jag var så trött... så kl. 21.40 låg jag tills sängs.
Jag tror jag chockade hela familjen... hhaaahaha.

Slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0