Stackars Nellie.....



I morse var det liiiiiite lättare att kliva upp.
Visserligen var jag trött, men inte så som i går.
På jobbet hade jag fullt upp....

När jag åkte hem från jobbet, såg jag att Hannu stog
på torget och sålde finska matvaror.
Stannade till och handlade finskt bröd, rieska och sen
ostfrallor, munkar, konservburk med kött, bredbar
smältost, godispåse och finsk röd Jaffa och sen
karelska rispiroger.... så det blev nästan en hel
kasse med grejer.....

På kvällen var jag förbi hos brorsan och dom.
Nellie låg på soffan och grinade och ajade sig.
Hon hade ont i handen. Hon hade ramlat.
Usch, vad synd jag tyckte om henne... det såg ut
att göra så ont när hon grinade.
Marko åkte i väg med henne till akuten.
Jag blev kvar ett tag och umgicks med Molly.
Hon var på bra humör, men sen började hon att
gnälla lite... för hon var så trött.
Åkte hem när Lina skulle ge Molly välling och sen
lägga henne för natten.

Lina ringde senare i kväll och berättade att Nellie
hade brutit handleden och skulle få gips.
Stackars Nellie!!!
Men hon var så duktig vid läkaren berättade Lina.
Ringde nyss och pratade lite med Nellie, hon lät
som vanligt, men var lite frånvarande....
Stackars Nellie... hon som fyller år på fredag.
Nu måste hon ta det lugnt på kalaset.
Men det går nog bra det med.

Natti natti!
Trackback
RSS 2.0