Skafferi-städning.....



I dag har jag och Hasse plockat och donat....
men det syns inte... ännu....
Jag har plockat bort lite prydnadssaker... bara lite.
Sen har jag ändrat ställe på vissa prydnadssaker och tagit
fram några nya... ja, dom är väl inte nya direkt.....
jag har köpt dom för länge sen, men aldrig  haft dom uppe.

Sen har vi städat medicinskåpet... och tagit bort all
medicin som datumet hade gått ut.
Nu gäller det bara att komma i håg och ta med påse
med all gammal medicin till apoteket.

Sen har vi städat skafferiet.... vi tömde den och
torkade ur den och kastade allt gammalt.
Och gamla specerier fanns det gott om.....
Men, nu är det gjort och det blev fint och ordning i den.
Sen få vi se hur länge det varar.....

Om jag känner för det och har lust och ork, så ska jag
fortsätta i morgon och plocka och dona här hemma.
Men vi har så förbannat med saker ÖVERALLT, så man vet
inte vart man ska börja... och vart man ska göra av allt.... puh.
Förhoppningsvis får vi i ordning vårat hem den närmaste
framtiden.... men hittills har vi ju inte lyckats med det.....
och vi har bott i huset i 4 år nu.... ähumm...
Jag önskar att jag kunde kasta allt som man inte har
användning av... just nu i alla fall.
Äsch... nog om detta... jag blir så matt av att bara tänka
på allt vi har framför oss att fixa.... puuuuuh.

Kram på er!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0