Falun



I dag har vi varit till Falun. Johanna skulle träffa sin grupp.
Jag och Hasse åkte ner till stan undertiden Johanna
var med sin grupp.
Vi skulle åka någonstans och fika lite.
Så vi åkte till Åhlens.. och vad får jag då syn på?
Jo.. att Myrorna hade en affär alldeles brevid Åhlens.
Så då var jag ju bara tvungen att gå dit in och kolla.
Dom hade mest kläder, men även lite annat.
Jag köpte en emaljskål.. vit med jordgubbar på.
Sen köpte jag en löpare med getingar på.
Köpte även 2 st små vita porslinsfåglar, böcker till
Johanna och Mattias.... jaa-a.. det var nog allt.

När Johanna var klar, så åkte vi till Åhlens resturangen och  åt.
Jag och Johanna tog av den vegetariska buffén... det fanns
både kallt och varmt.... och det mesta vi tog var gott.
Hasse som är rädd för grönsaker tog pastagratäng med
tacoköttfärs och nachochips.

På vägen hem stannade vi till vid Ica Maxi i Borlänge och
handlade lite... eller en hel del faktiskt.
Johanna hittade strumpor, tröjor, böcker och tidningar.
Resten av handlingen var mat och hygienartiklar.

Sen har jag bara varit hemma... för jag är trött i dag med.
Somnat till av och an, hela dagen.

Hasse och Mattias var i väg på fotbollsavslutning i dag.
Sen på söndag ska dom även åka go-kart med fotbollsgänget.

Ha det så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0