Livrädd....



Min kompis Maggan fyller 40 år i dag. Grattis!!!

Jag var hem till henne i kväll och gratulerade henne.
Det var så trevligt...för det är ju ett tag sen som vi träffades.
Tiden bara sprang i väg.
Och som vanlig så hade hon gott fika.... hembakat, tårta
och sen en varm smörgåstårta... mmmm gott!!!

Mindre roligt var det när jag kom dit.
Dom har ju en hund.... en spansk vattenhund.
Bilden här nedanför visar en sån hund... men det är inte deras.


När jag kom dit, så ringde jag ju på dörren.
Då började ju hunden att skälla.... och den har ett högt och
skarp skall.... så det gjorde nästan ont i öronen.
Maggan vet ju att jag är hundrädd, så hon höll ju i honom
när jag kom in. Men vad hjälper det....
Jag var JÄTTE rädd när jag skulle gå in i vardagsrummet.
Hunden den bara skällde och morrade..... jag trodde att jag skulle svimma.
Jag tänkte att det här kommer aldrig att gå....
Men, men.... den lugnade ner sig och fick väl nosa lite på mig.
Maggan höll i honom och jag satt i soffan.... och tur var det....jag var skakis.
Hade lite svårt att slappna av i början, för hunden var ju naturligtvis
nyfiken och ville gärna komma fram till mig.
Men Maggan såg till att den inte gjorde det... och det är jag tacksam för.
Men egentligen så är ju Milo snäll och den är väldigt lydig.
Dom har bra uppfostran på den.
Men tyvärr så hjälper ju inte det för en som är hundrädd.....
Men ju mer tiden gick så brydde den inte om mig ett skvatt och då "glömde"
även jag bort den ibland...hahhaaa.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0