På resande fot....

Idag har jag varit på resande fot nästan
hela dagen...
Först till jobbet. Jag var kvar på jobbet till
strax efter 12.00, för jag skulle till Ludvika lasarett
till 12.30. Åkte dit och kom inte ut därifrån förrens
klockan var 15.00.
Efter det åkte jag hem till min mamma och pappa.
Efter visiten hos dom, åkte jag vidare till Teresa.
Vi satt som vanligt och tjolade och tjolade om allt.
Sen åkte jag hem. Johanna och Evelina var hemma
hos oss och fixade till sig för 80-talsfesten som
dom skulle på i Ludvika.
Johanna frågade mig hela tiden om hennes smink
såg ut som åttiotalet... jag svarade att jag vet väl inte.
Då fick jag höra: "Jamen, du levde ju då".
Kände mig genast gammal till den där kommentaren....
Samma sak med hennes frisyr. Jag fick fixa den
eftersom jag ju var med på den tiden.....
När jag var färdig med Johanna var det dags att hämta Mattias
från Berga. Skjutsade hem honom och tog upp tjejerna och
sen åkte vi till Kölnäs för att plocka upp en till tjej.
Efter det åkte jag hem igen, för det hade ju glömts
kvar grejer hos oss. Sen var det bara att skjutsa
tjejerna till Ludvika. När jag kom hem var
klockan redan 20.00....
Gudskelov så slipper jag hämta dom inatt kl. 02.00.
Det skulle Evelinas pappa göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0