"Råttfobi"....

Jahapp... nu brytar jag mot mina principer igen.
Att blogga på arbetstid. ( Andra gången nu ).
Men jag har varit med om något "äckligt".
Jag fick ett ordentligt uppvaknade här på jobbet.
Pulsen steg till max.... och har fortfarande inte landat
på det normala.

På morgonen när vi kommer till jobbet, så är vi några
som sitter inne på vårat kontor och mjukstartar dagen med
kaffe och lite snack. Så även idag.... tills Mats, som
satt mot dörren, såg en råttjävel elle mus eller vad
fasiken det var.
Jag trodde först att han drev med mig.
Men sen hörde jag andra som reagerade här ute i korridoren,
om att det var en råtta som sprang där ute.
Yäck, usch, fyyy, bläää!!!
Jag HATAR allt som är råttor eller möss...osv.!!!!!
Jag tycker dom är så ÄCKLIGA!!!!!!

Medans dom andra stog i korridoren och tittade vart
råttan tog vägen, satt jag inne på kontoret med bena upp i luften.
Men till slut var jag ju tvungen att titta ut genom dörröppningen och
titta efter hur stor eller liten den var.
Den var inte stor... mindre än ett ägg. Men ändå så jävla äcklig!
När råttan började röra sig mot våran dörröppning
fick jag "panik" och sprang till min stol och satt med bena i vädret.

Anki på jobbet, som är djurvän ut i fingerspetsarna, tog den lilla
råttan i en papperskorg och så gick hon ut med den.
Hon tyckte den var så söt så.... fyyyyy.

Så nu har jag "råttfobi". Jag kan inte gå någonstans här på
jobbet utan att titta efter om det kommer någon råttjävel.
Vi har ju många skrymslen och vrån  här.....


Kommentarer
Postat av: Teresa

Hahahahha....jovisst är dom söta !! Tänk på att den där lilla är nog mer vettskrämd än dej.... men inomhus....tja usch då !! Jag skulle nog oxå bli rädd !

Var till Falun igår...förhoppningsvis sita besöket för NU är allt bra ! Inga konstigheter eller nåt farligt....så skönt att veta. Har du varit inne på Facebook så hade du vetat det redan... :o)

Är dock hemma idag....så har du vägarna förbi på berget....så titta in !

kram!!

2009-04-24 @ 08:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0