Städat och donat....




Vid lunch-tid kom Johanna och Mattias hem.
Seppo skjutsade hem dom.

Morsan och farsan var också förbi här vid
lunch-tid.

Idag har jag städat. Johanna och Hasse har hjälpt till.

Men det är ju så tråkigt att städa, för det tar ju så
lång tid... i alla fall för mig.
För jag har av någon anledning skapats med förmågan
att INTE kunna bara städa... typ dammtorka och
dammsuga och skura golvet.
Neeej då... jag ska ju även börja med allt annat som inte
är i sin ordning... typ städa i skåpen, sortera saker,
byta ut saker.... osv... osv.
Åh, jag blir så jävla matt på mig själv.
VARFÖR kan jag inte göra allt detta någon annan dag,
när jag inte ska städa????
Så därför tar det ju så lång tid att "städa" ett rum.
Jag önskar VERKLIGEN att jag kunde göra som Hasse.
När han städar så städar han så att det ser städat ut, men
ändå så har han inte dammtorkat eller sorterat i
tidningshögen..... eller fixa med blommorna.. eller
rensat bland pennstället.. osv... osv.
Varför kan inte jag göra så????
Då kanske det inte är så tråkigt och jobbigt att
tänka på städning.
Jag tänker varje gång jag ska städa att, denna gång
ska jag inte göra något annat än plocka undan,
dammtorka och skura golven.
Men varje gång så faller jag in i mitt "mönster"
med att fixa till allt annat också... puh.
Jag vet ju att jag tycker och känner att det inte är riktigt
städat om man inte gör det ordentligt på en gång...
typ så som jag brukar göra.... men det är ju
inte riktigt sant. För jag vet ju att det är städat och rent
om man nöjer sig med bara dammtorkning och rengörning
av golv.... men ändå så nöjer jag inte med det... när
jagska städar själv, alltså.
Hur Hasse städar bekommer mig inte, jag är bara
glad att han har städat.... även om det inte är på "mitt" vis.
Så varför, varför, varför är jag inte lika nöjd om jag
själv skulle ha städat så som Hasse?????

Kommentarer
Postat av: T

Det är som när Jennifer städar...man måste ju LÄSA allt oxå - hahahhaha och svara alla på chatten !! hahaha

Idag har det varit en sån där händelserik dag igen... kom hem tidigt...13.30..Björn for iväg med C till Falun för att lägga om nytt gips.. efter de var klara där skulle de till Kupolen...men de fick vända och åka tillbaka till falun...lägga om gipset igen... då blev det bra... Jag var hemma och städade..som Hasse då.. :o) Promenad... Sen for jag med mamma och handlade på Konsum...sen till Odlingarna...så till Dacapo...sen hem..plocka in varor...ut...kratta fram blommor som blommar.... slänga ut snö på gatan så det smälter bort.... plantera blommor som jag köpte..ut och plocka tussilago - hittade 4 st !! In och stryka och göra vårfint.... plocka i sovrummet... Björn har äntligen gjort en hylla till tomma väggen....fixa och dona med det.... surfa på nätet..... skriva mejl... lägga in nya bilder tagna på cecilia i helgen.... sen fortsätta med min bilddagbok....helkroppsbilder... usch .... Nu ska jag kolla på tv. Poss hej !

Ses vi till påsk ??

2009-04-06 @ 21:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0