Älgarna ville ej vara med på kort....

Hann ej blogga igår... för vi kom hem strax före
innan "Sagan om de två tornen" började... och när filmen
var slut kl. 00.30, så var det lite sent.....

Men för att återgå till gårdagen....

F.m var vi bara hemma och softade.... ja, jag och
kidsen i alla fall. Hasse var väl ut på några ärenden.

Vid två-tiden åkte vi alla upp till mina föräldrar.
Vi ville vara där när brorsan, Lina och Nellie kom för
att hämta Molly. Dels för att se Mollys reaktion när dom
kom och sen för att träffa dom så klart och höra om
deras Helsingfors-kryssning.
Dom hade haft det bra... i alla fall som det lät på dom.

Sen senare på e.m åkte vi alla ut på en "fotosafari".
Den här gånge åkte vi mot Nyfors och sen därifrån åkte
vi på olika skogsvägar.
Vi stannade till vid olika ställen och gick omkring där och
tittade efter något att fotografera.
Vi tittade även efter älg i skogarna när vi åkte.
Och kan ni tänka er... jag såg två älgar som stog bland sly och
småträd alldeles nära vägen.... men Hasse som körde såg dom inte, så
han hann inte stanna på en gång... så vi fick backa tillbaka till älgarna.... och
då var dom ju redan på sin vakt, så när jag klev ur bilen för att ta kort
på dom så sprang dom ju iväg på ett nafs.... suck... så jag hann ej ta
ett kort... faaan... annars har det blivit ett fint kort... nästan en
närbild på stoooora älgar.

Men, men... jag tog i alla fall andra kort som ni nu ska få se....















Trackback
RSS 2.0