God mat....

Idag slutade jag jobbet ca 1½ timme tidigare.
Jag och Johanna hade ett möte kl. 10.00 att passa.

Idag gjorde jag och Johanna lunchen ihop.
Vi gjorde ett "hopkok".
Vi stekte köttfärs i en stor gryta... sen tillsatte vi vatten....
sen hade vi i bandspagetti i grytan, som fick koka färdigt tillsammans
med köttfärs, tärnad paprika och tärnad tomat... sen kryddade
vi ju den med olika kryddor och soja.. och till sist hällde vi
i grädde. Det blev riktigt gott. Det gjorde vi bra!

På eftermiddagen kom min mamma förbi här.
Hon hade gjort fiskbiffar idag, så hon delade med
sig av dom till oss... så snäll som hon är.
Jag och kidsen säger inte nej till dom... för dom är ju så
himla goda... ja, jättegoda. ( Hasse har inte ens vågat smaka på
dom, eftersom han inte gillar fisk... ).

Senare på eftermiddagen åkte jag och Johanna ut på fotosafari.
Vi åkte efter Ulvshyttevägen och sen tog vi av på skogsvägar/grusvägar
som vi aldrig har åkt på förut. Men tyvärr så fanns det inget speciellt att
se efter de vägarna, så det blev inte några kort tagna.
Så när vi åkte hemåt, stannade vi till vid Finnbo och fotograferade några
hästar som gick på bete.
Och sen när vi var hemma gick jag en runda på våran gård och tog
lite kort på blommor och bär....hahhaaa.

Just nu är Hasse ute på vift och Mattias på fotbollsträning.

Kl. 19.00 är jag inbjuden till grannfrun, på ljusparty.


Här kommer några av dagens bilder.....



















Trackback
RSS 2.0