Jag vill åka skoter.....

Förmiddagen var stilla här hemma.
Mattias och Hasse fixade lunchen idag. Det blev tacos.

På eftermiddagen satt jag och Hasse och tittade på reprisen
av "Robinson".

Sen senare på eftermiddagen var vi alla iväg till
brorsan med familj.

Där hade dom tagit fram julgranen och klätt den.
Nellie visade och förklarade vad det var som hängde i granen.
Hon visade även de pynt som hon hade gjort alldeles själv.


Här några av Nellies verk. Dom är så fina!




Nellie och Molly berättade att dom hade varit och åkt pulka idag.
Det hade varit roligt, men dom hade även ramlat av pulkan och fått fullt med
snö i ansikterna.

Medans vi var där, så blev Nellie spelsugen och drog sig till datorn.
Som magneter kom Mattias och Molly efter.... hahahhaa.

Efter besöket hos bror min, så var jag och Johanna ute en liten vända på
fotosafari. Men eftersom det var mörkt ute och jag inte är riktigt vän med kameran, så
blev bilderna ej så bra..... för tar man på den inställningen som är för stämningsfulla
bilder i mörkret.... så får man inte röra en millimeter på kameran... medans den
"skapar" en bild..... och hur lätt är det då?..... ja, jag lyckas då aldrig... hur än jag
försöker.... det blir bara en massa suddiga bilder.... suck.







Nu i några dagar har man hört när det har åkt förbi skotrar här utanför.
Och om inte annat så ser man ju en massa spår efter dom.

När jag och Johanna var till slalombacken ikväll, så fanns det en massa
skoterspår där....



Gissa om man blev sugen på att åka skoter???

Någon dag i veckan ska jag försöka ta mig ut och åka lite... kanske blir
det uppe vid slalombacken och skogarna där omkring....???
Sen när isen på Barken är tjock nog, så blir det att man åker där mest.


Trackback
RSS 2.0