God fika.....



Hela våran familj var iväg till brorsans familj och fikade.
Kladdkakan var som vanligt jättegod... om inte ännu godare idag,
eftersom den fortfarande var varm.... och till det kall grädde. Mums!
Sen fick vi pepparkakor som Nellie hade gjort. Dom var också goda.




Nellie har blivit en riktig "datanörd".... och hon fick genast sällskap av
en annan "datanörd", Mattias. Lilla Molly var också med ibland och
tittade vad som hände vid datorn.

Idag var Nellie ovanligt tyst, men hennes lillasyrra, Molly, var desto
mer språkig idag. Hon babblade nästan hela tiden... och berättade en massa
saker....synd bara att man inte förstår precis allt hon säger.
Men det gör inget, för hon låter så gullig när hon sätter igång och babblar.




När jag och Johanna var till frissan, så blev jag klar först.
Då gick jag ut och blossade.... och då kom jag ju även på att jag hade
kameran i fickan. Så för att roa mig själv lite, så tog jag några bilder
där i från jag stog. Som ni ser så var det lungt i byn.

När jag och Johanna kom hem, så hade Mattias och Hasse gjort
iordning kvällsmaten tillsammans. Det blev hamburgare med bröd.

Sen har jag tittat på "Bonde söker fru". Ikväll fick dom ju välja
vilken som skulle bli kvar och få följa med på en resa.
Bonden Thilde och hennes val, Stefan, var ju superkära i varandra... och jag
tycker att dom var så söta tillsammans. Så man får verkligen hoppas
att dom finner varandra och får en framtid ihop.


Trackback
RSS 2.0