Mammografi....


OBS! Dessa bröst har inget att göra med brösten i texten...


Jaha, idag fick jag uppleva något nytt.... Mammografi.
Den blåa baracken fanns uppställd på Ludvika lasarett.

Det var 2 st som utförde själva mammografin och jag fick
väl den manliga ( den andra var en kvinna ).
Det kändes lite genant att stå där med bar överkropp och
"låta" en främmande man ta, lyfta, dra och greja med ens bröst.
Om det gjorde ont? Njaee... visst kändes det... och ibland
kändes det mer. Men det som gjorde mest ont var när bröstet
låg klämd i maskinen... då stramade och ömmade det i
sidan av bröstet... mot armhålan.
Och för min egen del gjorde det mest ont när jag var tvungen att
hålla höger arm lyft i en viss vinkel... då hög det som bara den i
min onda axel...och mot nyckelbenet.
Tur att det gick fort... alltså själva mammografin.
Och ännu fortare hade det kunnat gått... om inte det var att det
krånglade lite när dom skulle ta "bilder" på det högra bröstet.
Dom fick ta om några gånger... varför vet jag inte.
Kanske för att jag hade ju lite problem att slappna av och stå
exakt så som han ville när axeln gjorde så jävulens ont....
Men nu är det gjort!

Tur att det fanns en vaken tjej i väntrummet som sa åt mig
att jag kanske skulle ta av mig de blåa
skoöverdragen innan jag ut... hahhahaaa.
Dom hade jag glömt av.

Om en timme börjar vävningen.
Jag ska väl dit och försöka få något gjort... om bara axeln och
armen "håller".... suck.

Kommentarer
Postat av: T

Ja, inte var det "nice" det där heller !! Det enda som for i mitt huvud var : ifall strömmen til den där vagnen på nåt sätt kopplades bort...eller ja försvann...gick det då att komma loss ?????

hahahahaha

Man vill ju inte sitta fast där längre än nödvändigt.... Och jag tog ju bara 2 bilder på varje sida och tyckte det var .... ja jag har inga ord.. det gjorde inte ont.. bara oootröligt obekvämt... :o) kram kram

2009-02-03 @ 16:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0