Namnsdag/Semmeldag/Kunglig förlovningsdag.....

I morse när jag vaknade till klockan kände jag
mig som om jag hade blivit överkörd av en vägvält.
Jag hade en hemsk huvudvärk och sen var jag
jätte trött. Jag hade sovit dåligt pga min värkande axel.
Men istället för att sjukskriva mig, gick jag och la mig
igen och vaknade någon timme senare.
Åkte till jobbet före 12.00 och sen jobbade jag
eftermiddags-skift istället.




Idag har Mattias namnsdag.
GRATTIS!




Och idag är det även semmeldagen.

När Mattias fick reda på att det är semmeldagen idag, så ville han
ha semlor på sin namnsdag.
Så jag var till "Mitt i Smeten" och köpte semlor till oss.
Mattias ville ha en med bara grädde, Johanna ville ha en med
vaniljkräm och jag och Hasse tog med mandelmassa.
Mmmmm.... semlorna var jätte goda.

När Mattias skulle på handbollsträning och Hasse skulle till sin
morfar och Johanna och Evelina var ute och åkte skoter så passade
jag på att åka till radion och byta låtar.




Idag är det ju även våran kronprinsessas förlovningsdag!
Men det vet väl alla vid det här laget nu.... radion, tv:n och
tidningarna har ju rapporterat om detta hela dagen.
Säger även GRATTIS till de nyförlovade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0