Varit lite här och där....

Idag var Arja hem till morsan och fixade hennes  hår.
Då passade Hasse och Mattias på att bli klippta.
Jag skjutsade upp dom till morsan och dom och sen åkte jag
och hämtade Johanna från hennes pappa i Ludvika.
Sen åkte vi upp till morsan och dom och väntade på att
grabbarna var färdig klippta.
Jag fick muta Mattias med hundra kronor, så att han
lät Arja klippa honom kort i nacken och vid öronen.
Mattias har ju haft lite av en hockeyfrilla förut.
Nu är han kortklippt och så fin så.

Efter klippningen åkte Hasse, Johanna och Mattias ut
på sjön med skotern. Helena och Lars var också
ute på Barken. Dom grillade korv och lekte med skotrarna.

Jag åkte hem till Teresa och drack apelsinkaffe.
Men min näsa eller smaklökarna kände då inte att det
luktade eller smakade apelsin av kaffet.
Jag tyckte det smakade mer beskt, som apelsinskal.....

John och Cecilia var hemma hos Teresa.
Roligt att träffa dom båda.... det var ett tag sen sist.

När jag åkte hem från Teresa, så hade inte min familj
kommit hem ännu. Så då passade jag på att åka hem till
min bror och  hans familj.
Det var full fart på kidsen. Molly går för fullt nu.
Det ser så festligt ut... bredbent och lite stelt. Men hon är
jätte duktig att gå... ramlar inte nå.
Det ser så gulligt ut när hon går, för hon är ju inte så lång så
ibland ser man bara den ljusa kalufstoppen sticka fram bakom
armstöden på soffa.....osv.

Just nu sitter jag nere i Johannas rum och bloggar på hennes
bärbara dator. Våran dator är upptagen av Mattias.
Han spelar på den... men inte länge till.
Han ska snart gå och lägga sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0