Skönt med brasa....

Mattias och Hasse åkte ut på Barken i förmiddags.
Dom skulle pimpla och grilla korv.

Jag och Johanna åkte ner till reningsverket några
timmar senare. Mattias och Hasse kom och hämtade
oss med skotern.
Men Mattias som hade blöta skor ( hade med mig
torra strumpor och skor åt honom ) var frusen och ville
inte med ut på isen igen.
Så då kom snälla morfar och hämtade honom hem
till dom, så då kunde jag, Hasse och Johanna åka till
Ulvön. Lars, Helena och Stefan var också där.
Tyvärr var det blött på isen, så då hade varken jag
eller Johanna någon lust att åka skoter.
Dels för att inte bli blöta och sen sladdade det så
hemskt i det blöta.....

Vi grillade korv i stället och satt/stog runt den varma
brasan. Åh, den värmde rejält.... men sen när jag och
Johanna skulle åka hem, så blev jag jätte frusen.
Och jag är frusen fortfarande... och stinker rök!

Hasse stannade kvar med Helena och Lars.
Och i skrivande stund har han fortfarande inte kommit hem.

Här kommer några bilder från idag.



Johanna vid brasan. I bakgrunden syns Helena och Lars.
Helena pimplade och fick napp.... en lång pinne... hahhaaaa.



Lars hade även "värmande" dryck med sig....



Svinön



Våran brasa....



Den värmde gott!!!



Lars värmer sig framför brasan och Johanna tar kort på den



Hasse med sina nya isdubbar.....



Så här såg det ut inne i brasan....het glöd....


Trackback
RSS 2.0