Fixat altanen....

På förmiddagen tog vi det lugnt.

Efter lunch kom Teresa, John och Cecilia förbi här.
Vi satt ute i trädgården, vid utemöblerna, och drack
kaffe och tjolade.
Cecilia låg i vagnen och sov. Hon vaknade till strax
före innan dom skulle gå.

Efter besöket gick jag och Hasse ut på altanen och
röjde och städade den... och det var behövligt.
Mattias var också med ett tag och hjälpte till med
att städa och torka och dammsuga.
Den är inte helt klar ännu. Vi ska skura golvet och sen
ska jag leta på mattor ( dom förra jag hade där vill jag ej
ha där något mera ), och sen ska jag leta på lite
prydnadsgrejer. Jag tog bort de marina sakerna som jag
har haft förut.
Sen ska korgmöblerna målas vita... och sen ska det sys
nya dynor till dom.... ja, det finns en hel del kvar att göra
innan man kan säga att altanen är färdigställt.

Mot kvällningen åkte vi hem till brorsan och dom.
Vi skulle äta " Mamma Brandtens mat" tillsammans.
Molly var mer vild än tam idag.... men så blir ju hon jämt
när Mattias är med. Och då är det bara Mattias som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0