Mmmmmm för hjortron.....

Det blev trädgårdsjobb, som dagens sysselsättning.

Jag gick lös på våran tuja, här på framsidan.
Den har blivit alldeles för stor.
Men det går ju inte och klippa hur mycket som helst...för
längre in i tujan finns det ju ingen barr.
Jag vet inte hur många gånger jag gick runt tujan och klöpp den.
För varje varv tog jag lite mer...
Klippningen högst upp klarade jag inte av pga av min axel, så
den tog Hasse.

Medans jag klöpp tujan var Hasse på baksidan och la ut
de resterande plattorna framför trappen till altanen.
Nu äntligen är det gjort... ( dom fanns där innan vi grävde upp
runt grunden... men det tog några år för oss att få dit
dom igen...ähum ).

Senare på eftermiddagen kom Lina och Molly förbi här.
Då passade vi på att fika ute.

När Lina och Molly gick hem började jag att bespruta ogräset
som finns här och där....

Johanna har också varit med oss ute idag... stundvis.
Hon rensade undan alla överblommade blommor från rabatten.
Hon var med ett tag och klöpp på tujan... och sen besprutade hon
också på ogräset....  ( när min rygg och axel gav upp helt ).

Morsan kom förbi här mot kvällningen.
Hon hade en jättefin blombukett med sig till Johanna... för Johanna
hade ju namnsdag igår.
Mattias som var redan sur för att han inte fick gå iväg med några
kompisar och bada i Prästa, blev ännu surare när mormor inte hade
med sig blommor till honom.... hahhaaaa.

Morsan och farsan har ju varit iväg och plockat hjortron, så hon
hade med sig en burk med hjortron till oss.



Jag och ungarna åt upp allt. Hasse ville inte ha några.
Det är som dom säger: - Hjortronet är skogens guld!
Det var så LJUUUUUUUVLIGT gott med hjortron...mmmmmmm.
Synd bara att det är så jävla trökigt och jobbigt att plocka dom....

Johanna var sugen på att åka ut och övningsköra idag.
Så hon, Hasse och Mattias åkte iväg för en timme sen.
Dom skulle nog först till Storsand, så att Mattias fick bada.
Sen funderade dom på att åka till Borlänge och äta på någon av
hamburgarkedjorna.... men det kunde även bli Ludvika.
Får väl höra sen när dom kommer hem.... vart dom har varit.

Jag valde att stanna hemma... kan vara skönt att få ha huset
för sig själv någongång.... som nu när man har extra värk..... då
är det skönt att få vara ifred...... slippa bli irriterad och störd
på det minsta lilla.... som man ju lätt blir när man inte
mår okej... av någon anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0