Äntligen hemma igen.....

Det var väldigt rörigt och stressigt på jobbet idag.....
Hoppas att morgondagen blir bättre....

Idag på dagen kom äntligen Johanna, morsan
och farsan hem igen.
Åh, vad så roligt att se dom igen... man har saknat
dom alla tre.
Johanna blev så glad av att se oss, så hon föll
i glädjetårar. Och vi fick rejäla och långa kramar
av henne. Det var skönt att kramas igen....

Brorsan och kidsen var också där.





Vi fikade och pratade om hur dom hade haft det
i Finland och hur resan dit och hem hade varit.

Sen när vi skulle åka hem, fick med oss finsk
Mumin och Smurfdricka.... finsk korv... finskt bröd ( rieska )...
rökt renkött som var färdigskivad.... finskt smältost
och finskt tuggummi. Mmmm... allt det där är så gott!!!!

Senare på eftermiddagen åkte Marko, Nellie, Hasse och
Mattias till Långtjärn och fiskade.

Tidigare idag var jag och Mattias och handlade en fiskeväska,
( som även innehöll ett haspelspö, haspelrulle, draglåda och
3 st drag ) åt honom. Åååh, vad lycklig Mattias blev över sina
fiskegrejer. Han tog den med till morsan och dom, då när vi var
dit, för att visa mormor och morfar hans nya fiskesaker.
Mattias har frågat Hasse flera gånger om han är avundsjuk på
hans nya saker.... hahhaaaa.

Sen senare, mot kvällningen, åkte jag och Johanna till Långtjärn
för att titta hur det gick för fiskarna.
Dom var en bit borta, så Johanna gick dit till dom.
Jag stannade vi bilen, för det åskade ju.... och då jävlar går jag
ingenstans. Så när det mullrade lite mer, så satt jag mig i bilen
och glodde.

Nellie hittade en liiiiten groda, som hon ville ta med sig hem som
husdjur. Men brorsan övertalade henne till slut att lämna kvar grodan där.

När åskan kom ännu närmare Långtjärn, åkte jag och Johanna hem.
Vi fick med oss kidsen. Hasse och Marko skulle fiska lite mer.

Fiskeresan slutade med att Hasse fick 4 st fiskar och Marko 2 st.
Tyvärr fick inte Mattias någon, men han tyckte ändå att det var jätteroligt
att vara ute och fiska.
Trackback
RSS 2.0