Ännu en het dag....

Imorse när jag vaknade kände jag av min mage lite, men
jag åkte till jobbet ändå... tänkte att det går nog över.
Men icke sa Nicke!
Det blev bara värre och vid nio-tiden åkte jag hem.
Jag slötittade på tv:n när jag kom hem, men det
var så jävla varmt och kvavt så jag gick ner till Johannas
rum där det är lite svalare. La mig i hennes säng och skulle
BARA vila... men det slutade med att jag somnade.

På eftermiddagen ringde brorsan och sa att han skulle åka
till Storsand med kidsen.
Eftersom magen min kändes lite bättre, så erbjöd jag
brorsan att vi kunde ta båten ut på Svinön och bada.
Jag kände av denna jävla värmen och ville också ta mig
ett svalkande dopp.




När vi äntligen på tredje försöket lyckades komma fram till bryggan
( det blåste så att båten tog vind hela tiden ) och vi tog oss i land, så sprang
Nellie direkt till denna gunghäst.




Molly däremot ville bada på en gång...




Brorsan hade köpt denna flytring, som Molly kunde sitta i och inte
ramla igenom. Molly var lite fundersam första gången hon satt i den.
Men sen nästa gång så tyckte hon det var roligt att "åka" i den.




Jag och Nellie badar.... ja, rättare sagt så fick jag agera som lektant.
Vi lekte bl a sjöjungfruar... hahhaaaa.




Vi hade fika med oss. Här är det Molly som får lite mellanmål.










Sen hittade vi blåbär som vi plockade åt Molly. Hon tyckte jättemycket om
dom, så hon började själv att leta efter blåbär och plocka dom.
Senare kom Nellie också och plockade och åt blåbär.






Nellie var den som badade mest av oss alla.
Ett tag så lekte hon med sina barbies vid stranden... nästa stund så
hoppade hon från bryggan i vattnet.... nästa stund var hon i vattnet och
doppade sig.... osv.

Vi var inte ute så väldigt länge... det kanske blev högst 2 timmar.
Men det räcker gott och väl det med.
Dels ville jag inte vara ute så länge för min krånglande mage....
brorsan skulle hem tills Lina slutade jobbet.... och Mattias var
hos sin kompis Mikael och skulle komma hem snart.

Resten av dagen har jag bara varit hemma och försökt
överleva denna #%#¤!/%# hetta....

Om det är någon som tycker att jag gnäller mycket om denna
hetta och värme som vi har nu, så kanske det beror på
att jag helt enkelt ( allvarligt ) mår jättedåligt av den.
Och det är jag säkert inte ensam om... men jag har mått
dåligt från första dagen det blev varmt... och måendet
blir bara värre för var dag.... det kokar under huden... jag mår allmänt dåligt...
jag orkar inte med mig själv... jag orkar inte göra något annat
än det mest nödvändiga ( överleva ).... jag sover dåligt... svårt för att koncentrera mig...
humöret är dåligt.... huvudvärk.... ont i kroppen... svullna fötter och händer...
yrsel....  ja, listan kan göras hur lång som helst.
Trackback
RSS 2.0