Igelkotte....

Idag på förmiddagen åkte jag och Hasse till Ludvika.
Mattias ville ej följa med och cyklade istället hem
till sin kompis Mikael för att leka.

Jag var in på Guldfynd och skulle köpa ett silverhalsband
till Jennifer.... hon konfirmerar sig på söndag.
Det var väldigt urplockat på kors.... ja, det fanns bara
en sort att välja på.
Efter många om och men så tog jag det korset och en
kedja. Jennifer kan ju alltid byta den till något annat, när dom
får in lite mer att välja på.

På hemvägen åkte vi in till Bergslagsodlingarna.
Jag skulle köpa lite mer blommor.
Luften stog alldeles stilla inne i växthuset.... puh.

När vi kom hem så var det bara att börja plantera alla blommorna
som jag har handlat sen förut och idag.
Planteringen gick inte "smärtfritt".... för när jag skulle ta fram
alla krukor och amplar ( dom jag hade förra året ), så visade
det sig att 2 amplar var trasiga.... 2 urnor på fot var trasiga och
min fina blåa plåthink.
Jaha.. det var bara att leta på andra krukor.
Jag hade fler amplar, men inte tre stycken som var lika.
Men jag planterade ändå i tre amplar.... fast en är olik de två andra.
Istället för vita urnor så blev det två bruna lerurnor.
Jaja... nu har jag i alla fall lite blommor... det får duga.

Vi plockade även fram ett bord och två stolar som vi satte på
framsidan.... dom får duga tills vi hittar något annat.

När vi var klara ute och gick in, så ringde brorsan och undrade om
jag/vi kunde vara barnvakt.
Dom ville åka på bio i Ludvika.
Och eftersom vi ej skulle göra något speciellt och Mattias skulle
sova över hos Mikael, så åkte vi ner och var barnvakter.

När jag skulle ut och röka hos brorsan och dom, så fick jag se en
igelkotte neranför trappan.
Lina berättade tidigare idag att dom hade haft en igelkotte på gården
imorse... som dom hade gett mat och vatten.
Kanske var det samma en ?

Hur som haver, så kom Nellie ut som ett skott när hon hörde att jag
såg en igelkotte.
Hon gick in och hämtade en skål med vatten som hon la ner på
marken. Igelkotten kom till skålen och drack jättemycket.
Sen fick igelkotten även en skål med kattmat... och den åt upp allt!!!
Den igelkotten var inte nå skygg eller rädd för oss.
Nellie satt nära den och sen gick hon även fram och klappade den
på huvudet!!!! Huvva!!!!
Nellie är lik morsan sin... riktig djurvän.

Sen gick igelkotten under grannens trapp och la sig för att sova...
eller vila....

När Marko och Lina kom från bion, ville Nellie visa dom igelkotten.
Men då var den inte kvar där.... men sen hörde vi hur det
prasslade till under deras egen trapp.
Och där var den... vaken.
Den kom fram och gick och var alldeles brevid oss.
Men till slut gick den till soptunnan vid källartrappan och la
sig bakom den för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0