Ögonmottagningen.....

Idag var Katja tillbaka till jobbet igen, från campingen
i Älvkarleby.

När jag kom hem från jobbet gick jag igenom posten...
det var bara räkningar och reklam...

Sen gjorde jag iordning lunch åt mig, Johanna och
Mattias. Hasse hade åkt och jobbat... eftermiddagsskift.

När vi hade ätit färdig kom mina föräldrar förbi på en
snabbvisit.

Sen åkte jag och Mattias till Ludvika. Han hade tid
vid ögonmottagningen på Ludvika lasarett.... klockan 14.30.
Idag fick han droppar som skulle förstora pupillerna.
Så vi fick sätta oss i väntrummet i en halvtimme ( medans
dropparna verkade ) och sen undersökte hon ögonen.
Dom kom fram till att Mattias har varit översynt ett längre tag
och ingen har upptäckt det i tid, så då har synen blivit jättedålig
på vänster öga. Har man upptäckt det i tid så har det kanske gått
och fixat till med glasögon. Men nu är det nog försent... han kan
aldrig bli bättre på vänster öga... tyvärr.
Så nu ska han få glasögon för att slappna av ögonen och slippa
huvudvärk. Han kommer ej att se bättre... för på höger öga hade han ingen
dålig syn... om jag nu uppfattade läkaren rätt?
Men Mattias är inte nå intresserad av att ha glasögon, så det kommer
att bli en kamp att få honom att ha dom på sig... tror jag.
Vi ska väl åka någon dag till optikern och kolla ut bågar.
Mattias får väl "smälta" tanken på glasögon i några
dagar först....
Strax före fyra var vi klara vid ögonmottagningen.
Då åkte vi till Hillängskiosken, för Mattias ville ha en mjukglass.

När vi kom till Smebacken åkte vi hem till brorsan och dom.
Båda kidsen var efter Mattias hela tiden..... och båda blev lite
uppspelta av Mattias närvaro ( så är det jämt... ).

När vi sen kom hem igen, så fick jag mig en trevlig överraskning.
Johanna var i städartagen!!!!!!
Hon hade städat hallen, vardagsrummet och toaletten!!!!!
Dammat, dammsugit och skurat.
Och nu är hon här uppe och dammsuger våra madrasser och
bäddar rent!!!!
Sen ska hon även städa toaletten här uppe.

MEN... det finns en anledning till att hon är så duktig.
Hon vill tjäna pengar till en ny mobil.
Hon har lite pengar, men det räcker inte.
Så hon frågade om vi kunde bidra med resten om hon
städade hela huset.
Och jag svarade ja.

Kommentarer
Postat av: Teresa

Geeeeezz... Städa huset och få pengar till en mobil???!!!!! Det vill jag med !!!! Törs man fråga hur mycket som fattades ??

Jag vill oxå ha en ny mobil..undrar vad jag kan göra .... :o)



Vad är det för mobil hon önskar sig...var det inte den där svindyra nokian ?



2009-06-17 @ 23:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0