Blindtarmsinflammation....?

Igår var första dagen som jag "missade" att skriva
något inlägg här på bloggen...orkade inte.
Så idag blir det ett längre inlägg....

Igår fick Mattias gå själv på marknaden med sina
kompisar. Han var borta hela dagen... ja, han var väl
hem två vändor och hämtade något.
Usch ja, det är lite svårt att "släppa" honom...för
som vissa av er redan vet, så är jag ju en
"kycklingmamma".....jag kan inte låta bli att
oroa mig över allt och inget....

Johanna var också på Drakbåtsfestivalen hela dagen
med sina kompisar....efter att hon först var med oss ett litet tag.
Hon var hem två gånger och böt jackor...för det
blev kallare och kallare.

Igår eftermiddag skulle jag, Hasse och Johanna ner till
marknaden. Vi hämtade Nellie så hon fick bli med oss.

Men det blev inget längre besök på marknaden för min del.
Jag hann gå upp till karusellerna så att Nellie fick åka
en vända med flygplanen, med Johanna.
Sen fick jag helt plötsligt så ont i magen på höger sida.
Jag hade svårt för att gå och det högg och smärtade
så jag blev alldeles kallsvettig.
Så då ville jag hem, så vi gick en bit efter marknadsstånden
så att Nellie fick handla en rosa delfinballong.
Sen hem med henne och sen hem med mig.

Jahapp... tänkte jag... det här var alltså nästa krämpa.
Ett tag tänkte jag på att det kanske är blindtarmsinflammation.
( Ja, jag är inte säker än på att det inte skulle vara det...).
Läste som hastigaste på nätet om detta och vissa av mina
besvär stämde in med vad dom skrev.
Typ smärta vid djupa andetag, hosta.... ont i högra
nederdelan av magen... ingen aptit....och några till.
Det enda som inte stämde är att jag har inte mått
illa eller kräkts.

Hasse undrade om vi skulle åka till akuten ( flera gånger ), men jag är ju
inte den som åker i första taget till sjukvården.
Jag är ju en sån som gärna väntar och ser om det kanske
går över. Och så även igår.
Jag hade svårt för att röra mig pga av smärtan och den högra
delen av magen var jätte öm, så det blev att
jag tillbringade resterande av dagen i soffan... framför tv:n.

Idag har jag inte heller gjort något annat än tillbringat min
tid framför tv:n... eftersom jag fortfarande har väldigt ont
i min högra del av magen... kanske att det är liiite
bättre idag.  Och jag hoppas att den ska bli bra
tills imorgon...annars lär jag väl ta kontakt med
sjukvården ändå...suck.
Fan, jag är ju nästan en stammis på vårdcentralen....

Hasse undrade idag om jag har någon del kvar på
kroppen som jag kan bli dålig på.... han tycker att det
har varit en hel del krämpor på mig nu....
Ja, det återstår väl att se....

Mattias hade fotbollsmatch idag. Dom spelade
mot Söderbärke.
Mattias lag vann med 3-2 och Mattias hade
gjort 2 av målen.
Så han var så stolt över det, att han ringde mig
direkt efter matchen och berättade det.
Sen när han kom hem fick jag höra mer
detaljer om målen han gjorde.... hahhaaaa.
Synd att jag inte kunde vara med och se det själv.....

Summa summarium... min helg blev inte
ALLS så som jag hade tänkt mig.....


Kommentarer
Postat av: Teresa

...blir det nån gång som man tänkt sej ?????



Och du säger att JAG klarar mig...kommer att vara ifrån mina girls i fleeera veckor !!! DU ojjar dej när de går på marknad 500m hemifrån !!!

Grrrr



HAhahhahahaa

kram å hoppas du mår bättre...

2009-06-07 @ 19:57:56
Postat av: Jaana

Hahahhaa... men det är ju liite skillnad på åldern på Mattias och dina tjejer...

2009-06-07 @ 21:50:07
Postat av: Jogga

Du ska inte släppa iväg den lilla gangstern. När han bjöd mig på tuggummi så trodde jag att det var som när man själv var liten, att det var typ en råttfälla. Tänkte att den kan jag nog lirka ut utan att bli träffad. Tekniken har gått framåt, fick en stöt direkt man rörde den. Ge han utegångsförbud ett par veckor!!!!!!!!

2009-06-07 @ 23:19:35
Postat av: Jaana

Jogga: Haha hahaaaa....det skulle jag ha velat sett..hahhaaa. Han har lurat några med den. Jag hade tur att Hasse blev första offret här hemma och att jag hörde det.... annars har nog jag också fått mig en stöt.

2009-06-08 @ 00:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0