Avslutningskläder....

På jobbet idag hade jag hela tiden något att
göra, så dagen gick väldigt fort.

När jag kom hem slappade jag lite framför tv:n.
Sen lite senare åkte jag till Ica och hämtade ut ett paket
från Ellos. Johanna hade beställt lite avslutningskläder.
Men innan vi åkte hem från Ica, svängde vi ( jag och Hasse )
förbi hos brorsan och dom.
Det var full rulle där. Kidsen spelade musik och dansade
och var helt vilda....
Sen efter ett tag lugnade dom ner sig lite, så då hann
Nellie berätta vad hon hade sett på Eskilstuna Zoo när dom
var dit i tisdags. Bäst tyckte hon det var att se flodhästen
och en häst.

När vi kom hem rev vi upp paketet från Ellos.
Då visade det sig att klänningen Johanna beställt inte alls
var den samma som på bilden i katalogen. Artikelnummret
stämde på påsen mot den på internet/katalogen... men
den var ändå en helt annan klänning.
Ja, det var inget annat än sätta sig i bilen och åka upp till
Ludvika fort som f-n... klockan var ju 17.20.
När vi kom till Ludvika gick vi raka vägen till Lindex.
Där fanns ingen klänning som Johanna ville ha, men till slut
hittade hon en fin tunika och ett par capribyxor.
Jag handlade även åt Mattias och lite åt mig själv... men vet ej om kläderna passar.
Jag hade ingen lust att stressa med att prova kläderna i affären.
Och sen måste dom ha haft fel på ventilationen, för det var jättevarmt
och syrefattigt där inne. Till slut började man svettas fastän
man bara stog stilla i en kö.

När vi sen kom hem, var Mattias på väg till sin kompis Markus.
Han skulle sova över där.
Så då fick jag leta på hans avslutningskläder och packa ner
dom åt honom. Jeansshorten som jag hade köpt såg
lite för små ut tyckte jag, så jag bad Mattias att prova dom för
säkerhetsskull. Och tur var väl det!
För det visade sig att dom var för små!
Men herregud tänkte jag... vad f-n ska jag göra nu???
Men till slut kom jag på att jag hade ju köpt ett par
till jeansshort och som han har bara hunnit haft på sig
en gång. Dom skulle bli bra.... men då visade det sig att dom
var nere i tvättstugan... lortiga.
Ja ja, det var bara att slunga dom i tvättmaskinen och tvätta dom.
Så om en timme kan jag hänga upp dom på tork.
Sen imorgon bitti får jag åka med shortens till Mattias.

Så till slut ordnade det upp sig... även om det inte
blev så som man tänkt sig från början.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan inte vi köpa en mops?

2009-06-11 @ 21:45:39
Postat av: Jaana

Johanna: Nej gumman, det kan vi inte... för elftemiljonte gången....

2009-06-11 @ 21:55:42
Postat av: Teresa

Lindex i L-a HAR problem med luften.... gör inte misstaget att åka dit när det är hett utomhus !!



Visst kan shopping vara svettigt ..men där blir det överdrivet :o)



Hade Lindex nåt fint ? Sist jag var upp så tyckte jag de hade konstiga mönster på allt....

Kappahl har fiiina kläder nu...men vem orkar åka till Blge ?? Tur så får vi väl en butik i L-a snart...



Har semester imorgon...kanske hinner jag fixa med mina gamla bräder som mor och far släpade med hem från Finland.... så kanske..kanske är det klart när du kommer....

kramkram

2009-06-11 @ 22:23:56
Postat av: Johanna

Åh jo men snälla, jag kan ta hand om den! Det blir ju så ensamt ibland.

2009-06-11 @ 22:27:47
Postat av: Jaana

Teresa: Njaaäää... nog var det mycket kläder med "konstigt" mönster på.... så inte fanns det mycket som tilltalade mig heller.

2009-06-11 @ 22:37:21
Postat av: Jaana

Johanna: Nix pix!!!!!

2009-06-11 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0