Pappa....




Idag fyller min älskade pappa 70 år!!!
GRATTIS!!!!
Hipp, hipp, hurraaaaaa.....

Men man kan tror att han är mycket yngre.
För han har mer kondis och ork än vad
många i min familj och vänner och bekanta har.
Han är en riktig seg "gubbe".

Vem vet, prästen som skrev i kyrkböckerna
kanske var så full en gång när han cyklade med
sina böcker på pakethållaren... att han cyklade omkull
ner i ett vattenfyllt dike.... där böckerna hamnade i vattnet
och blev lite blöta.
Och sen  när prästen skulle fylla i uppgifterna där bläcket
hade försvunnit, så kanske han av misstag skrev fel på
pappas födelseår.... istället för 1949... så skrev han 1939.
Hahahaaa....
Min pappa försökte "lura" i oss denna historia igår...
allt för att han ska vara yngre på papperen än vad han är.
Men egentligen spelar det väl ingen roll vad som står på
födelseattesten... det är ju hur ung/gammal man
känner som räknas ju.....
Och min pappa känner sig mycket yngre än vad han är...
tror jag i alla fall.


Här kommer bilder på min pappa.
Klicka på dom för att se dom i större format.


      


     


     


     


   Här är vi på väg till Finland på semester. Här är vi nog på halvvägs...  


     


     


     


     


     







Trackback
RSS 2.0