"Fixardag"......

Idag har jag bestämt mig för att ha en
"fixardag".... det vill säga att jag ska rensa
och röja lite.
Jag har ju huuuuuur mycket som helst att göra
i den fronten. Det ska röjas och rensas i
förrådet, "vinden", köksskåpen, garderober, bland
"viktiga" papperen, skafferiet... jaa-a i princip
överallt i alla rummen i den här kåken.
Så brist på att göra har jag INTE... det är bara
lusten och orken som fattas....

Men jag har börjat med att rensa ur kylskåpet.
Kastat allt som inte äts upp eller som är gammalt.
Sen har jag tagit ut hyllor och fack och diskat
rent dom.... men jag har fortfarande några kvar att göra.

Vi åt lunch för ett tag sen.
Precis när vi skulle sätta oss för att äta, kom Teresa,
John och Cecilia förbi här och sa hej.
Dom var ute på en promenad.
Så jag och Hasse gick ut på trappan ett tag och
pratade med dom. Sen när dom gick, så var det bara att
sätta sig vid matbordet igen och äta upp maten.

Och nu sitter jag här för att smälta maten, innan jag ska
fortsätta med mitt rensandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0