"Kladdekaka".....

Här kommer en summering av min dag:

Som vanligt, så började jag dagen med att jobba.

När jag kom hem så åt jag mat. Hasse hade gjort hemgjord
potatismos och stekt sidfläsk. Mmmm...gott.
Han är så duktig!!!!

På eftermiddagen ringde Nellie och undrade om vi ville komma
och äta "kladdekaka" ( kladdkaka ).
Hon skulle göra i sina nya formar som hon fick av oss igår.

Sagt och gjort. Jag, Hasse och Johanna åkte ner till Nellie.
Mattias var ute med kompisar och åkte skateboard, så han
blev inte med. I och för sig så har han inte kunnat ätit
av kakan, eftersom den innehåller ägg....

När vi kom till brorsan med familj, så mötte Nellie oss.
Hon berättade att hon hade dukat fram på bordet och
att hennes "kladdekaka" var färdig.
Vi skulle även få vispgrädde till kakan.





Hon var såååå stolt över sina "kladdekakor", så hon
ville servera oss... genom att lägga på kaka och grädde på våra fat.
Hon var så duktig så.... lilla gumman.





Och det säger jag.... den "kladdekakan" var den godaste
som jag någonsin ätit. Mmmmm... jättegod!!!!
( Receptet kom från handduken som Lina fick ).
Hasse och Johanna tyckte likadant.
Nellie själv hade aldrig förut ätit "kladdekaka", så hon blev
jätteförtjust i den och skulle baka fler gånger till så att vi kunde få.
Hon lovade att baka till hennes pappas födelsedag, till hennes eget kalas
och Johanna skulle också få en när hon fyller år.
Åh, hon är för gullig!!!!!!

Och eftersom Johanna var med, så ville Nellie leka frisör med henne.
Och Johanna har ju inget emot det... hon bara njuuuuuter när
Nellie står tålmodigt och kammar och kammar hennes hår...hahhaa.




Mig friserade hon också, med max 4 kamtag...hahhaaaa.
Både jag och Johanna fick glitter i håret av Nellie.
Så vi blev sååå fina så... och Nellie tyckte att Johanna kunde gå på fest...hahaa.

Senare på kvällen åkte jag och Johanna ner till vävningen.
Eftersom jag har så ont i min axel för tillfället, så följde Johanna med för
att väva åt mig. Jag håller på med en löpare.
Men tyvärr hade hon lite otur. En tråd gick av efter ett litet tag, så hon kunde
ej fortsätta att väva ( för läraren hade inte tid just då att fixa till den ).

Idag fick jag med min matta till kökssoffan.
Den blev riktigt fin... det tyckte alla på kursen med.
Så nu är det bara att knyta trådarna och sen sätta den på soffan.

Snipp snapp slut!
Trackback
RSS 2.0