Våfflor....

Jag har hållt på och rensat i köksskåpen och i lådorna.
Johanna har hjälpt till, som jag uppskattar
jättemycket. Då gick det ju lite fortare.

Vi har tömt skåpen, torkat ur dom och sen
sorterat in det vi ska ha kvar.
Vi har fyllt upp nästan 4 st banankartonger
med husgeråd som vi ej ska ha kvar.
Det fanns många saker som man glömt av
att man ens hade.... dom som
hamnat längst in i skåpen.
Kartongerna med husgerådet ska vi spara
tills Johanna flyttar hemifrån... det ville hon själv.
Annars hade det blivit loppissaker....

När jag rensade ett av skåpen, så hittade vi ett
våffeljärn som vi hade glömt av att vi ens hade.
Så när Hasse såg den, blev han sugen på våfflor.
Så medans jag och Johanna höll på med
rensningen så gjorde Hasse våfflor till
kvällsmat. Det var länge sen som vi åt våfflor.
Gott var det också!

Köket ser ut som ett bombnedslag just nu.
Men vi orkade inte fortsätta något mera ikväll.
Jag får ta det imorgon...någongång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0