Astma....

Mina planer för idag blev det inget av......
Jag hade tänkt städa här hemma.
Men jag är SÅ TRÖTT!!!!
Jag sov oroligt och dåligt inatt..... för jag var
så orolig över Mattias.
Han skulle sova över hos en kompis, som har katt.
Vi gav Mattias mediciner innan han skulle dit... och sen
sa Mattias att katten aldrig brukade vara i hans kompis rum.
Så då tänkte jag att då går det nog bra.
Men siddu, det gjorde det INTE.
Strax före kl. 01.00 ringde han och ville bli hämtad
( vi sa åt honom tidagare att han skulle ringa om
han kände av katten ).
Så det var bara att hämta honom.
När han kom hem fick han ta medicin igen.
Han hade astma, så det pep när han andades.
Och orolig som jag är, så frågade jag honom hela tiden
om han kände sig bättre... efter medicinerna.
Svaret jag fick hela tiden var: - Lite....
Usch, jag tycker det är så hemskt när andningen blir
påverkad av något.
Jag satt och lyssnade på honom... och när han somnat, och det
inte lät så illa, så gick jag också och försökte sova.
Hasse var vaken och satt vid datorn, så jag bad honom att
kolla till Mattias innan han skulle lägga sig.
Fan, vad förbannad man blir på sig själv.... när man tror att
det ska gå bra ( det har det gjort förut ) och sen visar det sig
att det inte går alls.
Så nu får Mattias inte sova över hos någon kompis med djur...
och helst ska han inte ens vara i närheten av djur.

Ja, så min städning förskjuts till någon annan dag... igen.

Skjutsade nyss Mattias till bio här nere på byn.
Jag tror filmen hette Upp...???

Resten av våran familj har varit inne.... hela dagen....
regnet och det gråa vädret lockar inte....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0