Nellies gymnastik....

Idag på jobbet, åkte jag och Katja till Grängesberg på
ett ärende. Vi passade även på att gå in i
"Maritas Gardin & Present" och kika runt.
Det fanns mycket roliga saker där... så jag kommer att
åka dit fler gånger... och då med en tjockare plånbok
än vad jag hade idag.

Imorse kom Teresa hem från sin Kreta-semester.
Så jag var upp till henne i några timmar på eftermiddagen.
Hon berättade om Kreta och vi tittade även på bilder som
hon hade tagit där. Hon hade inte lyckats sovit något sen hon kom hem, så
hon var lite trötter i ögonen....



...... och brun var hon också!!!


Senare på eftermiddagen, vid fem-tiden, följde jag med Nellie
på hennes gymnastik i Stegelbackens skola.
Det var roligt att titta på henne..... och även de andra barnen... för
dom var så duktiga så.
Tyvärr så fanns det ju inte något annat än hårda och låga träbänkar
att sitta på... så man fick lite "träsmak" i baken.



När vi kom till gymnastiken, så böt Nellie om till sina nya fina vita
gymnastiktofflor.




Här fick barnen stå i ett led och ha benen brett i sär, som en tunnel,
och rulla en boll genom den.... och det var inte det enklaste.
Dom glömde att ha bena brett... dom stog och tittade på något annat....
eller så pratade dom med varandra och glömde bort bollen... hahhhaaa.
Ja, det var roligt att se.




Rocka med rockring var inte det enklaste heller... men barnen
var duktiga och försökte och försökte och försökte.... hahhaaaa.
Det var också rolig att se....




Dom fick gå en "hinderbana" som bestod av många olika moment.
Här skulle dom hoppa över bänken med händerna mot bänken.


När gymnastiken var slut efter en timme, så skjutsade jag hem
Nellie. Då passade jag även på att gå in och säga hej till dom andra.

Molly var i sitt ässa idag.... när det gällde att prata.
Vi satt vi matbordet när hon började prata med en sådan inlevelse och
hon gestikulerade och det bara rann "ord" ur munnen på henne.
Jaa-aa... det lät som om hon berättade om sin dag på dagis...
alla detaljer och så... ja, det lät så fränt.... synd bara att man inte
förstog ett dugg vad hon berättade.... hahhaaa.
Men jag låtsades förstå henne och kommenterade det hon hade
nyss sagt... och då blev hon ännu ivrigare att berätta något... hahhaaa.








Trackback
RSS 2.0