Kardemummakaffe......

När väckarklockan ringde imorse, kände jag direkt
att detta blir en dag som jag blir hemma.... alltså blev
det inget jobb idag.

På eftermiddagen, kl. 13.30, hade jag ett avstämningsmöte
med Försäkringskassan, min läkare och sjukgymnast.
Vi kom fram till en massa... bl a annat att jag skulle prova
att gå upp i tid. Så from den 1:sta oktober ska jag jobba 6 timmar/dag.
Och jag får hoppas att det går bra, så att jag sen i mitten på
november kan gå upp i full tid.
För i årsskiftet blir jag utförsäkrad från Försäkringskassan... mina
sjukpenningsdagar tar slut... oavsett om jag är frisk eller inte.
Så i mitt fall har jag ju inget annat val än börja jobba
heltid... och om jag har tur så funkar det bra.
Jag håller tummarna.....

Senare på eftermiddagen var jag förbi hos Lina.
Hon hade fixat fram kardemummamjölk ( i små förpackningar ),
som man ska ha i kaffet..... och jag blev så sugen på det
.... har druckit det förut hos Lina... så jag vet hur gott det smakar.
Så jag var dit och drack 1½ mugg med kardemummakaffe....
mmmmm... gott!!!


Kommentarer
Postat av: Jane

Visst är det väl konstigt att man kan bli utförsäkrad när man fortfarande är sjuk!

Jag håller tummarna för att det går bra för dej att gå upp i tid!



kramar

jane

2009-09-16 @ 22:03:57
URL: http://ettvitthjarta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0