Sen lunchs blev en tidig kvällsmiddag....

Idag gjorde jag sådan mat som jag aldrig gjort
förut... och kanske aldrig mer kommer att göra.

Det tog 2 timmar att göra den...från det jag började
till det att jag tog ut den från ugnen.



Det här är Cannelloni pasta. Dom är större, så att man kan fylla
dom med olika fyllningar.

Så jag bestämde mig för att göra en köttfärsfyllning... och jag
exprimenterade med kryddningen... som jag inte skulle ha gjort, för
det blev ej bra.
När jag gjort färdig färsen, kokade jag upp vatten och la i cannellonin.
Dom skulle koka i ca 4 minuter.
Tyvärr var hälften av pastan trasiga... det var sprickor i dom... och sen
när dom kokade upp, så gick dom sönder.
Men jag lyckades i alla fall att fylla alla cannellonina... med stort besvär
och kladd. Dom hela cannellonina var lättare att fylla.
När jag fyllt alla, så la jag dom på en ungsplåt och sen skivade jag ost
över dom... och sen skjuts in i ugnen... i ca 20 minuter.
Till cannellonina åt vi olika skurna grönsaker.

Så här i efterhand.... så skulle man nog ha haft något såsaktigt i botten
på formen.... eller något sånt.
Jag tror att det har kunnat varit lite godare... och sen framför allt att
jag har hållt mig till min vanliga kryddning av köttfärsen.
Men, men... man kan inte lyckas jämt.... men mätta blev vi alla fall...
och det är väl huvudsaken.

Men det grämer mig i alla fall... att man lägger ner så mycket tid
och besvär på en maträtt... och sen blir den inte så lyckad.
Ja, ni förstår säkert vad jag menar.....




Kommentarer
Postat av: Juntti

Jag tyckte iaf att det var super mumsigt!

2009-09-28 @ 19:16:36
URL: http://junttiisradioactive.blogg.se/
Postat av: jane

Det låter i alla fall gott!



kramar jane

2009-09-28 @ 20:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0