Janssons frestelse......

Meningen var att jag inte skulle göra någon speciell påskmat i år.
Men Johanna undrade här om dagen om vi inte kunde äta
Janssons frestelse. Så igår när vi var på Willys köpte jag anjovis,
ifall jag fick lust till att göra en Jansson.

Och idag fick jag lust till att göra Jansson.
Gjorde även en vanlig potatisgratäng till Hasse och Mattias.

Sen hade vi färdiga köttbullar i kylen... och köttfärs.
Så när jag ändå höll på, så blev det hemlagade köttbullar.

Jag tror jag höll på i 2,5 timme med maten.... det tar tid
att göra hemlagat... men ack så gott det blir.

Visserligen så var det inte min bästa dag idag att kocka.
Det blev en del misslyckande under matlagningsprocessen....
en del sull... krånglande matberedare.... anjovisen som vi köpte
igår hade blivit lagda i skafferiet, så jag vågade inte använda dom
( är ju kylvara ).... så det var bara att skaffa nya burkar.....
löken blev mer mos än hackat i matberedaren..... hittade inte den andra
gratängformen... för lite salt i köttbullarna....  osv...osv.

Ja, ja... nu är det då gjort. Och det blir samma mat till kvällsmaten, för
jag gjorde mycket mat... så att jag ska slippa kocka en gång till idag.

Hasse jobbar idag med. Han började kl. 08.00 och han är fortfarande
på jobbet. Vet ej när han kommer hem....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0