Katt som rev en råtta.......




Senare på eftermiddagen ville Johanna hälsa på hos Nellie och Molly.
Så jag blev med henne dit.
Men när vi kom dit, så var dom inte hemma. Men dom var på väg hem.
Så jag och Johanna gick till baksidan av huset och väntade på dom där.






Medans vi väntade på brorsan och dom, så passade jag på att ta lite
fotografier på grannens blommor.






Vi träffade bara lilla Molly.
För Nellie var hemma hos sin kompis Isabella och lekte.
Men Molly underhöll oss ett tag. Hon berättade bl a att hennes fröken, på dagis,
hade sett en katt som rev en råtta.... och sen sa hon att så får inte
katten göra. Hon lät så gullig när hon berättade det.


Sen på kvällen var jag iväg och vävde.
Idag började jag med att väva sittdynor, av resttrasor ( som har blivit kvar
när jag har vävt mattor eller löpare ).
Tanken är att jag ska ha dynorna på mina korgstolar som finns ute på altanen.



Trackback
RSS 2.0