Sånt som händer.......

Någon gång efter kl. 17.00 drog Johanna iväg till
kompisar. Dom skulle på fest......
Suck... då vet jag en som kommer att sitta vaken tills
ögonen går i kors.... JAG.

Jag och Mattias åkte också iväg.
Först var vi förbi hos brorsan och dom.
Molly blev alldeles till sig när hon såg att Mattias var med.
Sen släppte hon inte honom ur siktet.... där Mattias var,
där var också Molly... hahhahaa.
Mattias fick många klappar på kinderna, några pussar
och många kramar och gosestunder av Molly.
Det är så man blir lite avundsjuk....

Efter besöket hos busungarna, åkte jag och Mattias vidare
till Konsum och handlade.

Idag hade dom deras gjorda smörgåstårtor till försäljning.
Så jag tog en.

Vid kassan "tvingade" jag Mattias att plocka ur kundvagnen
och sätta upp varorna på bandet, medans jag i min tur
stog och packade ner allt i påsar.
Men Mattias hann inte packa upp så många saker..... förrens han
kom med huvudet nerböjt och med en ledsen syn.... och med
plastfilmen från smörgåstårtan i handen.
Han hade tappat smörgåstårtan på golvet! Ooopppss!
Sånt som händer. Men Mattias blev ledsen och brydd, så han
gick ut ur affären.
Kassörskan bad mig hälsa till Mattias att det var inget farligt med
att han tappade smörgåstårtan... för det är sånt
som händer.... och kan hända vem som helst.

När jag kom ut ur affären, stog han ute och väntade och var ledsen.
Men jag sa att det är inget att vara ledsen för och sa vad
kassörskan hade sagt. Så efter ett tag blev han lite gladare.

Hasse är fortfarande på jobbet... och jag har ingen aning om när
han kommer hem.

Det enda jag vet är, att jag ska kolla på tv:n kl. 21.00.
Då börjar femte avsnittet av Millennium.
Spännande, för jag har inte sett den sista filmen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0