Inget trädgårdspulandet........

Det blev lite ändrade planer idag......

Jag fixade iordning lunch. Idag blev det hemgjord lasagne....nästan.
Jag fuskade lite. Jag köpte färdig ostsås, istället för att göra
en egen som jag alltid annars gör.

Precis när maten var färdg och vi skulle sätta oss för att äta,
fick vi besök. Det var Teresa som kom.

När vi ätit färdigt gick vi ut på altanen och fikade.

Marko S kom också förbi. Han och Hasse tjolade om att
Hasse har tittat på blocket efter en till bil till oss.
För så här i efterhand, så var det nog lite dumt av oss att sälja iväg Forden.
Vi har kommit på att den hade varit bra att ha kvar...ändå.
Vi har haft dessa funderingar ett bra tag nu.... men inte gjort
någon handling av det....

Hur som haver, så hade Marko ett tips om en billig bil.
Så Hasse och Marko drog iväg och kollade på bilen, som fanns i Söderbärke.

När Hasse kom tillbaka från Söderbärke, var han in och talade om att
han skulle köpa bilen, en Volvo 740 eller vad dom heter?
Men innan han skulle hämta bilen, så skulle han och Marko ut på
en motorcykeltur.

Sen när Hasse kom hem från motorcykelturen, så skulle han och
Marko åka tillbaka till Söderbärke för att fullfölja bilköpet.
Men innan dom åkte, så hann dom med en kopp kaffe tillsammans
med mig och Teresa.

Teresa gick för ett tag sen. Johanna blev med henne... en bit på vägen.
För Johanna skulle ut och fotografera lite.

Mattias är ute med en kompis och hoppar på studsmattan.

Så med andra ord är jag hemma alldeles själv.... för en stund i alla fall.

Ja, just ja.... ändrade planer.
Ja, som ni förstår av det ni läst, så har vi inte varit ute i trädgården och pulat...
det har helt enkelt inte funnits tid till det.....
Så det får bli en annan dag.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0