"Mina vårtecken".......



Åh, vilket fantastiskt fint väder vi har idag. Riktigt vårväder!

Jag och Hasse var till Stigs grav och tittade. Det var så fint när man såg gula påskliljor
på gravarna.. lite här och där... det lyste upp så fint... bland snön.

Sen var vi förbi hos mina föräldrar, för vi var kaffesugna.... och det fick
vi fortsätta att vara. Dom var inte hemma. Typiskt!


Idag har jag sett många vårtecken.

Vårtecken 1: Folk överallt. Vart vi än var, så fanns det folk ute på promenad... folk som
cyklade..... folk som satt ute på sina balkonger.... folk som satt och njöt av solen, på parkbänkar...
folk som var med blommor till någons grav... folk som putsade fönster.... osv.


Vårtecken 2:
När vi var ute och åkte en sväng, så blev det så skarpt åt ögonen.
Så jag var in på OKQ8 och köpte mig ett par nya solbrillor.


Vårtecken 3:



Några enstaka motorcyklister efter vägarna.
Här får vi en snabbvisit av Marko. Han stannade till ett tag och tjolade, men sen
hade han bråttom ut och glida på hojen.


Vårtecken 4:



Jag premiärade idag med att sitta ute på balkongen här uppe.
Åh, det var så skönt!!
I vanliga fall hatar jag att sola mig, men så här på våren är solen varm, men luften
är fortfarande kylig. Då är det inte så varmt och hemskt att vara i solen.
Men jag kunde inte sitta i solen så där jättelänge, förrens det hettade i huden.


Vårtecken 5: Alla nya ljud.
När jag satt ute på balkongen och blundade, så hörde jag "vårliga" ljud.
Folk som pratade ute på gårdarna.... många olika och fina fågelkvitter.... någon
som var ute och snickrade eller något liknande.... motorcykelljud i fjärran... osv.


Vårtecken 6:
Allt skräp som ligger ÖVERALLT!


Vårtecken 7: Skillnaden på snön idag, mot igår.
Jösses, vad det har töat bort mycket idag! Skönt!!!


Vårtecken 8: Vi har balkongdörren på vid gavel... och har så haft i någon timme nu.


Vårtecken 9: Man håller på att gå åt av värme, med vinterjackan på sig... ute.
Men med en tunn vårjacka skulle man nog frysa.
Svårt med klädval, så här på vårvintern.


Vårtecken 10: Barn som är ute i tunnare kläder och cyklar, åker skatebord
och susar förbi på sina sparkcyklar.


Vårtecken 11:



Dessa fina och färgrika tulpanerna kom Hasse hem med, här om dagen.
Det är väl också ett vårtecken?????
Han skämmer inte bort mig med blommor, så nu måste ju han har fått sprittande
vårkänslor och fått ett infall att köpa med sig vårliga blommor hem... hahhahaha.




Trackback
RSS 2.0