Kräftor......


Här har vi kokat den stora kräftan som Hasse fångade från bryggan.
Den ska jag äta sen någon gång....
Tänkte först äta lite kräftor ikväll, men jag är så jävla trött och seg så jag
orkar helt enkelt inte börja sulla med kräftor. Så jag frös ner allt.... och tar väl fram
dom någon gång efter min diet.

Idag när vi är trötta och mer eller mindre "borta i kolan", så har vi haft två besök
mitt uppe i all röra. Först ut var det Teresa som kom förbi en vända.
Sen lite senare kom Hasse föräldrar förbi.




Nej, nu ljög jag. Jag frös inte ner allt. En sån här stor glassbytta (den vita) med
kräftor var jag hem till Marko och Lina med, så dom får smaska i sig kräftor... när
dom nu vill. Lina skulle smaka någon ikväll, men sen skulle hon frysa ner dom
till ett annat tillfälle.

Jag och Hasse var dit en vända. Molly var tjolsjuk och berättade om rockor och
hajar som hon hade sett på Kolmården. Nellie var mest uppe på sitt rum.
Men hon hann visa att hon hade tappat en till tand och berätta att hon hade
börjat på lekis.

Istället för det tänkta kräftorna som jag hade tänkt äta i kväll, så blev det
kinamat från Hong Kong City. Mmmm... gott. Men nu hade dom ju bytt ägare och
det märktes på maten.... på olika sätt. Men gott var det ändå.



Trackback
RSS 2.0