Kvällspyssel........

Mot kvällningen var jag och Johanna förbi hos brorsan och dom.
Då frågade Lina om jag ev. kunde vara barnvakt ett tag på kvällen.
Hon skulle iväg och jobba en timme och brorsan jobbade också.

Så strax före kl. 21.00 var jag dit och barnvaktade Nellie som
var vaken. Molly låg och sov.

Jag och Nellie hamnade till sist i köket där vi pysslade.
Nellie är ju en riktig pyssel-tjej.

Hon hade en låda med lite olika pysselmaterial.
Jag gjorde en snigel av en piprensare..... jag gjorde även en humla
av en randig mjuk boll, med rosa vingar.... sen blev det även
en blomma av piprensare.

Jag fick även en sten av Nellie (som hon plockat i Säterdalen).
Hon hade målat den i orange färg och sen klistrat fast lite olika
sorters paljetter.

Men snart är det läggdags, men först ska jag spela några matcher alfapet.

Natti, natti...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0