Semestern är slut......

Fyffo faan....nu är fyra veckors semester slut.
I morgon börjar allvaret och verkligheten igen, när man
måste ha väckarklockan på väckningen och sen åka till jobbet.

Ser inte nå fram emot det!!!!

Semestern har gått alldeles för fort förbi.
Ja, hela sommaren har bara flygit iväg... tycker jag.

Det enda positiva är att man kommer in i sina normala rutiner igen,
vad det gäller mat och sova.
Båda delarna har blivit så där på semestern.
Mattiderna har varit si och så.... och sova med....dels för värmen som
var och sen för att man vrider lite på dygnet.
Men samtidigt är det skönt att slippa alla dessa rutiner och måsten... men
i längden är det nog rutinerna som vinner.
Man mår trots allt bäst av det.... inbillar jag mig i alla fall.
Eller nä, jag vet att det är så.

Den här sista semesterveckan har gått åt till att ha "ångest" över att
man är på slutet av sin semester och att jobbet väntar på en.
Tänk att det är så varje år... att man slösar bort den sista semesterveckan
till "ångesten" över att man ska börja jobba igen.... och man vet att
det dröjer ett helt år igen, innan man får vara långledig igen????

Jag vet att jag inte är ensam om detta fenomen. Det är många
med mig som har precis samma problem.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0