Sommar = Bada.......



Bland det bästa med sommaren är ju att man kan bada i sjön och havet.
Det är ju så ljuvligt och skönt.

Stora och välbesökta badstränder är inget för mig. Det är alldeles för mycket folk
och då blir det så stimmigt och rörigt.... trångt på stranden och i vattnet.
Nä, jag har alltid gillat (ända sen jag var liten) de mindre badstränderna...där
det bara är några badgäster.... där man kan få sin egen plätt (och ibland inte...för
stranden är alldeles för liten) där man kan härja och dyka fritt i vattnet, utan att
man stör någon. Men allra bästa är ju när man åker ut med båten till en brygga
på någon ö. Där är chansen stor att man får vara för sig själv.... och det är ju så himla
skönt.... då är det lugnt och avslappnat.... så som det ska vara.

Jag och mina kids och brorsan och Nellie är riktiga blötdjur av oss.
Vi älskar att vara i vattnet!!! Hur länge som helst!

Sen är vi sånna där som är mer under vattnet än ovanför.
Att dyka med eller utan cyklop är en favoritsyssla för oss.
Ja, helst ska det ju vara cyklop och snorkel.

När jag och brorsan var yngre och var iväg och badade med våra föräldrar
eller andra vuxna, så fick de vuxna alltid stå och tjata på oss... för vi ville inte
komma upp ur vattnet.... vi sa hela tiden att "vi ska bara"..... fast brorsan
var värst.... han fick dom tjata ännu mer på... och han skulle prompt
dyka in till land.... så långt det bara gick... så länge huvudet var under vattnet....
och då blev det ju gärna att han var alldeles sandig på kroppen.
Och det resulterade i att han fick ju lov att gå ut i vattnet igen för att
skölja av sig.... och då passade han på att dyka i stället.... och de vuxna
fick tjata igen....hahhahahahahahhaaa.





Jag vet att när man var iväg med kompisar och badade, så tyckte dom
att jag var sååå tråkig.... för jag ville ju bara dyka och stå på händerna....och
inte alls vara social med dom..... hahhahahahaa.

Nu för tiden så är man väl kanske inte mest under vattnet....som förut.
Efter att man fick egna kids, så var man ju tvungen att hålla sig ovanför ytan för
att ha koll på dom. Och för den delen, så har jag inget eget cyklop.
Dom vi har, har ju kidsen själva... och det är inte det lättaste att få låna dom...
för dom använder ju dom själva...

Men det går bra ändå...huvudsaken är att man få bada och vara
i vattnet och njuta.

Hmmm... undra om jag var en sjöjungfru i mitt förra liv?????
Mitt stjärntecken är ju jungfrun.....



Trackback
RSS 2.0