Sommar = Blommor.......



På sommaren får man njuta av alla dessa olika sorters blommor..... de som växer
vilt ute..... det som finns planterade i blomrabatter.... och sommarblommor man
köper och planterar i lådor och krukor.

Sen vi flyttade hit till huset, så har jag köpt blommor varje år och planterat
dom i krukor, amplar, urnor, lådor.... osv.
Men i år har jag inte köpt en endaste blomma. Jag har inga sommarblommor
varken ute på gården eller inne på altanen.
Det blev bara så......

Blomrabatterna som jag har, ja, dom har jag inte heller skött om i år... av
många olika anledningar.....

Men jag tycker om blommor, även om jag inte är den bästa på att sköta om dom.
Men jag vet en som är duktig på blommor och som har gröna fingrar.
MIN MAMMA!!!

Så här på sommaren är det ju så fint med pelargoner, både inne och ute.
Dom lyser upp så fint, med sina blomstjälkar.
Och är man jätteduktig av sig, så kan man ju övervintra dom till nästa sommar.

Jag tycker det är så fint när det blommar ute i naturen.
Tänk er en äng, full med blommor... vad fint!
Det är även fint när det blommar efter vägkanten.
Gotlands vägkanter är det finaste jag har sett... med olika sorters blommor.

Jag har väl ingen sån där extra speciell blomma som är min favorit.
De flesta blommorna är min favorit..... och jag är inte så duktig på
vad alla dessa blommor heter.... än i alla fall.

Sen doftar ju de flesta blommorna så gott!!!!

Trackback
RSS 2.0