Sommar = Glass.......



Glass i stora lass!

Glass hör till sommaren. Tänk en varm sommardag.... va gott det är
då att svalka ner sig med god och kall glass.

Visst, glass äter man väl året om, men det är nog på sommaren som många
äter mer av glassen..... för då finns ju dels mjukglass och kulglass... som ju
kan vara lite svårare att få tag på vinterhalvåret.

Personligen tycker jag om glass, men tyvärr så är jag laktosintolerant.
Så min mage gillar inte när jag äter glass.
Men någon gång, då och då, kan jag ta mig en glass... för det är ju så gott!

Men nu förtiden så börjar det ju komma mer och mer laktosfria glassar.
Glassbilen har laktosfria blåbärsstrutar som är jättegoda.
Dom har även sandwich som också är goda.

I år har jag faktiskt inte ätit någon mjukglass än, så det är jag väl
lite sugen på. Men där emot har jag ätit några gånger kulglass.
Min favorit är ju pecannötkolan...mmmmmm gott i gott.

I våran familj är det Mattias som är den största glassätaren.
Har vi glass hemma, i frysen, så tar det inte många dagar förrens dom
är uppätna... av Mattias. Har det andra tur så hinner dom kanske få
en varsin glass... och ibland inte ens det.

När Mattias vet om att det finns glass, så är det som en gift för honom.
Han kan inte låta bli dom.... dels för att han tycker det är så gott... och
sen tror jag faktiskt att han är så full i fan och vill ha dom för sig själv....
och det enda sättet att få det, är att äta upp dom så fort som möjligt...hahhahah.

Bland GB:s glassar är Nogger, Magnum Mandel, Tip Top och Piggelin
mina favoriter. Sen saknar jag X17, tror jag att den hette, som
fanns förr i GB:s sortiment. Det var en isglass med 3 st smaker.
Sen fanns det för länge sen en annan sorts sandwich, som var ljusare
i kexet och som hade chokladflarn i glassen... den saknar jag också.

Är ni till Gotland och i Visby, så lär ni absolut besöka glassbaren nere
vid hamnen. Dom har över 100 st olika smaker på kulglass. Sen finns det
även mjukglass och Ben & Jerry´s glass.



Trackback
RSS 2.0