Sovit bort denna dagen.......

Oj, oj,... idag har jag i princip sovit bort denna dagen.

Vaknade i morse och kände mig jättetrött, men jag tänkte
att jag måste stiga upp så att jag kommer in i den vanliga
sömnrutinen.... som man har när man jobbar.

Gick ner och satte mig framför tv:n. Och där satt jag hela
förmiddagen och slumrade och sov, till och från.
Det var omöjligt att hålla ögonen öppna......

Så vid 11-tiden gav jag upp mot tröttheten och gick upp
i sovrummet och la mig för att sova.
Jag ställde väckarklockan på 13.30, men när den väl
ringde så orkade jag inte kliva upp.
Jag fortsatte att sova tills jag vakande vid 15-tiden igen.
Var fortfarande jättetrött, men det var bara att masa sig upp.

Jag tog mig en dusch och hoppades på att jag skulle piggna
till av den.... men nej.

Medans jag har legat och sovit, så har jag missat kaffegäster
som har varit förbi här på dagen.
Jag missde även när Marko, Nellie och Molly var hit och
hoppade på studsmattan.
Typiskt!!!

Men vid 17-tiden fick vi nya kaffegäster, mina föräldrar.
Så vi satt i köket och slurpade i oss kaffe och tjolade.
Sen gick vi ut i trädgården och till våran svarta vinbärsbuske.
Morsan som älskar svarta vinbär, ville äta lite av dom.
När vi såg att det fanns mycket och stora vinbär, så blev det
att vi plockade i en burk med vinbär som morsan skulle ta med
sig hem och mumsa i sig. Inte mig emot, för jag tycker inte om
de svarta vinbären. Det är bara de röda jag äter av.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0