Sista semesterveckan.......

Nu har den sista veckan på semestern börjat...snyft.
Vad fort det har gått.... för fort!!!!
Man har redan lite "ångest" över att behöva börja jobba
nästa vecka.... och veta att det dröjer ett helt år igen, tills
man kan få långledigt.....suck....snyft.
Men, men... det är bara att gilla läget.... man har ju inte
precis något val.....

Dagen hittills har varit rätt så lugn.
Mattias och Markus sov till kl. 11.00 och sen har dom hållt
sig rätt så lugna. För ett litet tag sen gick Markus hem.

På förmiddagen kom Teresa förbi. Hon var ute på promenad
och gick förbi här för att dricka vatten.... som sen även
blev en pratstund ute på altan och några koppar kaffe.

Hasse har precis klippt färdig gräsmattan.
Mmmm... vad det luktar gott av nyklippt gräs.... det luktar sommar!

Johanna ringde alldeles nyss.
Åh, vad skönt det var att få höra hennes röst. Jag saknar ju henne...
för att det är så ovant att hon är borta, en längre tid.
Men samtidigt som jag saknar henne, så känns det rätt så okej
och lugnt... för jag är så glad för hennes skull.... att hon
utmanar sig totalt.... och med det hoppas jag att hon får
bra, roliga och nyttiga erfarenheter i sitt "bagage".

Johanna berättade allt dom har gjort och det verkar som om dom
har det roligt, men fullt upp.






Kommentarer
Postat av: Karina

Det är jätteskönt att vara ledig, det tycker jag också, men jag skulle gärna byta med dig och gå till ditt jobb istället...



De dagar du inte känner för att jobba kan jag ju vikariera för dig! :-)



Undrar vad din chef skulle säga om jag satt vid ditt skrivbord en dag. Jag kan säga att jag ÄR Jaana fast i en annan frisyr och med brillor...

:-) :-)



Tyvärr har jag ju träffat din chef som vet vem jag är, så jag skulle nog bli genomskådad direkt...

:-) :-)



Fast tanken var ju kul.

2010-08-02 @ 20:05:36
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: JA, tanken var rolig.... synd bara att den inte är genomförbar.... hahahhaaa.



Jo, jag väljer också att ha ett jobb att gå till, än att vara arbetslös.



Kram!

2010-08-02 @ 21:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0