Ååååååhh.........

Som sagt, idag åt jag middag med familjen.
Det var länge sen sist!

Hasse hade gjort (enligt min önskan) hemlagad potatismos
och stekt köttfärs.
Sen hade Johanna gjort iordning en skål med rivna morötter,
skivad gurka och tomat i klyftor.

Åååååh, vad gott det såg ut, med allt!

Vilken känsla det var att "få" sitta med familjen igen, runt matbordet!
Guuu´va jag har saknat det!!!!

Samtidigt som jag såg fram emot att få äta något annat än shakes, så
var det samtidigt lite jobbigt.... av olika anledningar som jag
inte går in närmare på.

Jag tog lite mos och lite köttfärs. Sen tog jag två skivor gurka och
två tomatklyftor.

Jag började med att smaka på en bit gurka.
Men ååååh, vad god den var....vilken smak!!!!

Sen tog jag en bit tomat. Samma där, vilken härlig smak det var.
Den smakade så mycket och sen kom det en syrlig eftersmak (fastän
tomaten ej var sur. Men jag har ju inte ätit något surt på flera veckor).

Jag lovar er, att jag njöööööööt av varenda tugga....från den första
biten till den sista tuggan.

När jag sen smakade på moset och köttfärsen.
Men herregud....va gott! Vad salt och gott!
Tungan nästan "krullade" ihop sig av saltsmaken.....

Det kändes som om jag hade varit utan mat i flera år....hahahhah.

Men vilken upplevelse att få riktigt KÄNNA vad och hur maten smakar.
Jag har ju ätit allt det där flera, flera gånger förut.
Men jag lovar att det har aldrig varit så gott som idag!

Jag ser fram emot lunchen imorgon, på jobbet.
Då ska jag äta detsamma som idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0