Tända ljus och stimmiga barn.......

Förmiddagen var kanska lugn.
Jag och Hasse höll väl på i de nymålade rummen, med
att plocka och plocka och plocka....

Vid lunchtid fick vi ett avbrott.
Då kom Teresa och hälsade på. Så det blev en del kaffe
och en hel del "skvaller".

Strax efter att Teresa åkte, så åkte jag, Hasse och Mattias
ner till kyrkogården.









Vi var dit för att tända ljus vid Hasses morfar och mormors grav.
Hasse passade även på att putsa bort lite snö från växterna och framför gravstenen.



















Temometern visade inte på så många minusgrader, men ändå så var det riktigt
ruggigt nere vid kyrkan....brrrrr.
Jag blev alldeles stelfrusen om fingrarna..... för jag kunde inte ha på mig
vantarna när jag tog kort.

Efter kyrkogårdsbesöket åkte vi hem till brorsan med familj.









När vi kom dit, så grinade lilla Mollan.
Hon hade snubblat och ramlat och slagit sig på munnen. Stackaren!

Men Mollan var så söt när hon skulle berätta att hon hade gjort illa sig.
- Jag har ont i pannan. Och sen fick jag soffan i munnen.

Hahhahhaaa....det lät så sött!

Som vanligt när Mattias är med, så blir Nellie och Molly alldeles till sig.
Så det blev lite väl stimmigt, i mellan åt.





Det här fina pepparkakshuset har Lina och kidsen gjort.





Lilla kattungen, Kajsa, blir bara större och större för var gång man ser henne.
Idag var hon trött...för hon låg och sov hela tiden....trots allt stim.

Vi hann vara hos brorsan och dom ett tag, innan Mattias reagerade på katterna.
Hans ögon började att klias, ordentligt.
Dom blev alldeles röda och svullna.... stackarn.

Men när vi kom hem tog Mattias allergimedicin (som han egentligen skulle ha tagit
innan vi åkte dit...men som glömdes av).
Sen tvättade han ansiktet och ögonen.... och till sist bytte han alla kläder.
Så det dröjde inte så värst länge förrens besvären började försvinna.

Vi försöker undvika katter i den största mån vi kan.
Men ibland vill ju Mattias träffa kusinerna och då blir det så här....tyvärr.

När vi kom hem, så var Johanna vaken.
Så det var första gången som jag såg henne idag.
Men jag hann inte se henne så mycket, för sen drog hon till Olivia.
Dom skulle ha filmkväll.

Filmkväll ska jag också ha.
Lånade med mig några filmer av brorsan.

Jag och Hasse fortsatte att fixa med rummen... så nu är dom
iordning fixade.... så mycket som dom kan bli....för tillfället.
Justeringar får man ta lite pö om pö.

Bilder på våra rum kommer snart.



Trackback
RSS 2.0