Rökare, men EJ på arbetstid........

Idag så hände det!!!!

På jobbet blev vi informerade om nya regler.
En ny regel var att man INTE får röka på arbetstid!!!!
Vi får BARA röka på våran fikarast och på lunchen.

Så nu har "hetsjakten" på oss rökare även kommit
till min arbetsplats. Det trodde jag aldrig skulle ske.....
Fyyyy faaaaa-an, säger jag!!! (JA, jag är en rökare!)

På mötet höll jag på att tappa kontrollen över mig själv.
Jag blev så jävla förbannad och upprörd över den
nya rök-regeln. Jag ifrågasatte en hel del... men det
gjorde mig bara mer förbannad.
Så till sist insåg jag att det var lika bra att bita ihop
och hålla käften....för mitt eget bästa.

Idag slutade jag vid lunch.
Jag skulle till Skönvikt.
Hasse och Johanna följde med mig till Säter.
För sen efter det, så åkte vi till:



Jag skulle köpa några julklappar och någon ny klätrasa till mig själv.
Men det var så varmt och rätt så mycket folk, så jag orkade helt enkelt inte
börja prova några kläder. Så jag köpte kläder från Lindex och KappAhl....för passar
dom inte så kan jag bara åka till Ludvika och byta eller lämna tillbaka dom.

Sen köpte vi ett par vinterskor till Mattias.
Johanna shoppade kläder till sig själv.

När vi var färdig på Kupolen, så fortsatte vi färden mot:



Där handlade vi på oss en hel del matvaror.

När vi hade handlat färdigt, så kunde vi äntligen åka hemåt.
Vi var hemma strax före kl. 20.00..... trötta och "utmattade".



Trackback
RSS 2.0