Låååång dag med många barn.......

Trots att jag slutade tidigare idag (vid 11-tiden), så
blev denna dagen låååång....

Efter jobbet åkte jag och Anette till Johanna, Melvin,
Alicia och Alvin och fikade.



Lilla Melvin




Lilla Alicia




Lilla Alvin



Efter besöket hos de goá barnen, så åkte jag hem och hämtade upp
min Johanna. Sen bar det av till Ludvika.

Om det var mycket folk på Kupolen igår, så var det inget emot vad det
var i Ludvika, idag. Jösses!

Först och främst så fick man leta efter en parkeringsplats.
När man väl hittade en plats åt bilen, så var det bara att bege sig in i "myrstacken".
Det var inte roligt. Det var så jävla långa köer i nästan alla affärer som
vi var in och handlade i.
Man hann bli jätte varm och svettig innan man fick komma fram till
kassan och betala.
Och sen när man kom ut, så höll man på att frysa ihjäl....brrrr.

När vi äntligen hade handlat allt, så kunde vi åka hem.
Åååh, vad skönt!
Jag skulle hem och bara ta det lugnt...trodde jag.

Hann inte vara hemma så värst länge förrens brorsan ringde
och undrade om jag kunde komma ner till dom och vara barnvakt, för
han och Lina skulle ut och julhandla.



Lilla Nellie




Lilla Molly



Medans jag var barnvakt, så åkte mina kids till mormor och morfar.
Det är tradition att dom åker till mina föräldrar dagen före doppare dagen.
Det är Johanna som är så traditionsbunden.

När jag barnvaktat färdig, så var det bara att åka hem och slå in
julklappar. Och typiskt så har man av snålhet köpt billig tejp från någon affär.
Så inslagningen av julklapparna blev inte den fröjd som det annars är.
Men efter mycket suckande och svärande så lyckades jag slå in
alla julklapparna.

Och sen kom jag hit och bloggade....för att ha det gjort....så jag sen kan
bara sjunka ner i soffan och slötitta på tv:n.

Medans jag har suttit här och bloggat, så var Hasse iväg och hämtade
hem Mattias.... han är inte lika traditionsbunden som Johanna.....och sen
skar det väl sig mellan syskonen....kan jag tänka mig.



Trackback
RSS 2.0